Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Šikana a zdravý životní styl
DUŠKOVÁ, Ivona
Ve své bakalářské práci se zabývám souvislostmi mezi agresivitou dětí ve škole a jejich zdravým životním stylem. V teoretické části je věnována pozornost problematice šikany ve škole, jaké jsou její projevy, co je její příčinou, vývojová stadia šikany. Dále se ve své práci zabývám osobnostními charakteristikami agresora a jak s ním pracovat. Dotýkám se také pojmu zdraví, jeho determinanty a následně faktory, které mohou zmírňovat projevy agresivity u dětí z pohledu zdravého životního stylu, jako je například pohybové aktivity ve škole, cviční jógy, vegetariánství. V poslední části teorie se zmiňuji o Projektu {\clqq}Škola podporující zdraví``, jaké jsou jeho cíle, úkoly{\dots}Zmiňuji se také o novém předmětu na základních školách Výchova ke zdraví. Praktická část se skládá z dotazníkového šetření, jehož účelem je zjistit, jaké mají žáci vůbec povědomí o šikaně. Zda se s ní již setkaly. Ba dokonce zda se oni sami nestali obětí šikany. Jaké jsou důvody agresivního chování dětí již na základních školách. Dotazník byl rozdán na základní škole v Jindřichově Hradci a na základní škole v Českých Budějovicích a to z důvodu zjištění rozdílu ve výskytu šikany mezi krajským městem a městem s menším počtem obyvatel. Z provedeného dotazníku jsem zjistila, že žáci na základních školách mají již povědomí o šikaně. Někteří z nich se již sami stali obětí agresivního chování svého spolužáka. Dále také bylo dotazníkovým šetřením zjištěno, že agresoři nebyli ve většině případů potrestáni. Z průzkumu je také patrné, že výskyt šikany na obou školách je téměř vyrovnaný.
Vliv atrapy na chování samců strnada obecného a budníčka menšího v playbackových experimentech
Kubátová, Hana ; Petrusková, Tereza (vedoucí práce) ; Veselý, Petr (oponent)
Playbackový experiment, ve kterém se zkoumanému jedinci přehrává nahrávka vokalizace a sleduje se jeho reakce, je hojně používaným nástrojem pro zkoumání ptačího zpěvu a jeho funkcí. Nejčastěji se používá samotný akustický stimul, někdy se však přidává také stimul vizuální v podobě atrapy. Atrapou bývá vycpanina daného druhu nebo modely vyrobené z různých materiálů. Mezi výzkumníky se diskutuje, jestli je nebo není potřeba atrapu v pokusech používat a jak její přítomnost ovlivňuje chování testovaných jedinců. Je však jen malé množství studií, které se na tuto problematiku přímo zaměřují a vliv atrapy testují. Nejlepším způsobem, jak působení atrapy na pěvce v playbackových experimentech otestovat, je podrobit stejné samce oběma variantám pokusu (s atrapou a bez atrapy) a reakce porovnat. Cílem této práce bylo provést právě takové pokusy na samcích budníčků menších (Phylloscopus collybita) a strnadů obecných (Emberiza citrinella) a zjistit, jestli se budou chovat v obou variantách experimentu podobně, nebo bude jejich reakce v přítomnosti atrapy zesílena. Budníčci reagovali v pokusu s atrapou výrazně agresivněji. Největším rozdílem byla doba strávená útočením na atrapu a setrvání v její těsné blízkosti. U strnadů neměla atrapa významný vliv na behaviorální reakci, ale ovlivnila reakci vokální. Samci...
Vliv atrapy na chování pěvců v playbackových experimentech
Kubátová, Hana ; Petrusková, Tereza (vedoucí práce) ; Linhart, Pavel (oponent)
Pro zkoumání ptačího zpěvu a jeho funkcí se hojně využívá playbackových experimentů, při kterých je testovanému jedinci přehrávána nahrávka vokalizace a sleduje se jeho reakce. Většina studií používajích playback prezentuje pouze akustický stimul. Někdy se však připojuje také atrapa představující stimul vizuální. Tato literární rešerše se zabývá otázkou, zda a případně jak může přítomnost atrapy ovlivnit chování pěvců. V první části je podle zaměření vybráno několik skupin experimentů. V nich je pak porovnáváno, jak často se v daném typu experimentu atrapa používá, jak se v závislosti na její přítomnosti liší design a zejména výsledky pokusů a co o jejím použití soudí sami autoři. Následuje pokus o porovnání v rámci druhů, avšak kvůli rozličnosti experimentálních přístupů a prezentování výsledků v odlišných, často neporovnatelných fromách, nebylo možné předložit ucelené výsledky. Dále jsou rozebírány spíše ojedinělé studie, kde byly pokusy s atrapou a bez atrapy provedeny na stejných jedincích. Z rešerše vyplývá, že atrapa samcům často umožňuje projevit další vzorce chování, které mohou výzkumníci sledovat, a může tak zpřesnit vyhodnocení síly reakce. Při výzkumu agresivních signálů je pro ověření jejich spolehlivosti přítomnost atrapy nezbytná. S atrapou jsou podmínky přirozenější, avšak zvyšuje...
Analýza okolností ovlivňujících fyzické napadání posádek zdravotnické záchranné služby
KLEINOVÁ, Natálie
V této bakalářské práci se zabývám analýzou okolností ovlivňujících fyzické napadání posádek zdravotnické záchranné služby. Byly stanoveny tři cíle. Prvním cílem bylo porovnat mezi respondenty četnost napadení fyzického a verbálního. Druhým cílem bylo zmapovat nejčastější příčiny fyzického napadení posádek zdravotnické záchranné služby a třetím cílem bylo zmapovat znalosti sebeobrany respondentů. K těmto třem cílům byly stanoveny tři výzkumné otázky. Celá práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsem se zaměřila na vysvětlení základních pojmů týkající se agrese, agresivního jedince a jaké známe formy agresivního chování. Dále se zabývám obsáhlejšími kapitolami, jako jsou příčiny agresivního chování, které jsem rozdělila do několika skupin. Následně se také snažím popsat princip napadení. Důležitou kapitolou jsou pravidla komunikace a jednání s agresivní osobou, čemu by měli členové posádek věnovat pozornost a také čemu se vyvarovat. V této kapitole uvádím i odlišnosti komunikace s vybranými typy agresivních jedinců. V závěru jsou popsány možnosti zpacifikování agresivní osoby a právní sebeobrana posádek. Výzkumnou část tvoří zpracované výsledky dotazníků vyplněné členy posádek Zdravotnické záchranné služby Jihočeského a Moravskoslezského kraje, kterých bylo dohromady 52. Další částí jsou výsledky polostrukturovaných rozhovorů, které mi poskytli 4 zdravotničtí záchranáři pracující v Moravskoslezském kraji. Cílem bylo vybrat takové respondenty, kteří se setkali s napadením ať už verbálním či fyzickým, v případě rozhovorů se jednalo pouze o respondenty, kteří zažili fyzické napadení. Rozmezí praxe, kterou za sebou respondenti mají, je od několika málo let až po desítky roků. Dotazníky vyplňovali řidiči, zdravotničtí záchranáři i lékaři, pracující na ZZS. Výsledky dotazníků byly zaznamenány do grafů a výsledky rozhovorů sumarizovány.
Problematika motivace a agrese ve sportu
Sychra, Jakub ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Janák, Vladimír (oponent)
Název: Problematika motivace a agresivity ve sportu Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce je pomocí dotazníkové metody zjistit sebedeterminaci u sportovců, jejich motivační orientaci a faktory motivace související s agresivitou. Metody: Výzkum byl proveden metodou kvantitativního dotazníku, který byl sestaven ze tří již standardizovaných dotazníků, jejich českých verzí, používaných v psychologii. Na měření sebedeterminace sportovců byl použit dotazník Sport motivation scale-6. Motivační orientaci jsme měřili pomocí dotazníku Perception of Success Questionnaire a na problematiku agresivity jsme použili dotazník The Buss - Perry Aggression Questionnaire. Výsledky: Naměřené výsledky u sebedeterminace sportovců UK FTVS dokládají obecný předpoklad i u dalších sportujících jedinců, a to vysoký podíl vnitřní motivace a velmi nízký podíl amotivace. Nejvyšší naměřené hodnoty jsem zaznamenal u integrované regulace, což je nejvíce zvnitřněná forma vnější motivace. Výsledky motivační orientace respondentů jasně ilustrují převahu motivační orientace na úkol, než na ego. U jednotlivých forem agrese byla nejvyšší naměřenou hodnotou verbální agrese společně s hostilitou. Celkově byl u sebedeterminace naměřený pozitivní vztah mezi agresí a vnějšími formami agrese (amotivací, externí regulací a introjikovanou...
Postoje k agresivním projevům fanoušků SK Slavia Praha.
Lojkásek, Marek ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Dytrych, Martin (oponent)
Název: Postoje k agresivním projevům fanoušků SK Slavia Praha Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit a popsat rozdíly mezi postoji k agresivním projevům fanoušků SK Slavia Praha navštěvujících "kotel" a ostatními fanoušky SK Slavia Praha. Metody: V této práci jsem použil kvantitativní metodu dotazníkového šetření. Dotazník byl umístěn na dvou internetových stránkách fanoušků SK Slavia Praha. Výsledky: Zjistil jsem, že k nejrozdílnějším postojům mezi fanoušky z "kotle" a ostatními fanoušky dochází u odpalování pyrotechniky. Naopak k nejmenším dochází u pískání. Oba soubory fanoušků jsou také jednotní v tom, proti kterému soupeři bývá agresivita v hledišti zpravidla nejvyšší. Klíčová slova: Agresivita, Fotbal, Hooligans, Tribuna Sever
Agresivní tendence v kresbě dětí mladšího školního věku
BOČANOVÁ, Dominika
Bakalářská práce se zabývá porovnáváním kreseb dětí mladšího školního věku, konkrétně chlapců ve věku 9-11 let. Teoretická část je zaměřena na specifika období mladšího školního věku, agresi, agresivitu a dětskou kresbu. Obsahem empirické části je smíšený výzkum, jehož hlavním cílem je porovnat kresby chlapců s agresivními tendencemi, s kresbami chlapců, kteří agresivní tendence nemají nebo je mají v mnohem menší míře. Výzkumná otázka se ptá na to, v jakých atributech se kresby obou skupin chlapců liší. Ve výzkumu byl použit Test apercepce ruky, pomocí kterého byl vybrán výzkumný vzorek pro kresbu lidské postavy, prostřednictvím které jsou popisovány rozdíly mezi skupinami na základě stanovených kritérií týkajících se agresivity v kresbě. Výsledky ukazují, že skupina chlapců s agresivními tendencemi z výzkumného vzorku zobrazuje většinu daných kritérií ve větší míře.
Efektivní komunikační dovednosti v mateřské škole
HOVJACKÁ, Miroslava
Ve sv é bakal ářsk é pr áci se zab ýv ám problematikou komunikace mezi d ětmi v mateřsk é škole, konkr étn ě se zam ěřuji na n ácvik efektivní ch komunika čn ích technik. Pr áce je rozd ělena na dv ě části - teoretickou a praktickou. V teoretick é části nasti ňuji p ří klady ž ádouc í komunikace a vysv ětluji pojmy a komunika čn í styly, které pro n ás p ředstavuj í psychick é ohro žen í. V praktick é č ásti jsem navrhla metodiku n ácviku efektivní ch komunika ční ch technik a metodou pozorov ání , její m ž cílem bylo sledovat projevy fyzick é a psychick é agresivity u d ětí , jsem zji šťovala vliv t ěchto technik na chov ání d ět í mezi sebou a na jejich vz ájemnou komunikaci.
Agresivní projevy chování dětí v mateřské škole
PAÝROVÁ, Veronika
Záměrem bakalářské práce je upozornit na možnosti pedagogického přístupu k dětem s projevy agresivního chování v mateřské škole. V teoretické části se zaměřuje na pojem agrese a popis projevů a příčin agresivního chování dětí v mateřské škole. Na základě studia literatury doporučuje výchovné přístupy k dětem s agresivními projevy chování. V praktické části realizuje výzkum četnosti a způsobů projevů agresivního chování dětí v mateřské škole, definuje nejčastěji užívané metody působení učitelek MŠ na děti s projevy agresivity a porovná je s doporučeními vycházejícími ze studia odborné literatury.
Problematika šikany na základní škole, možnosti prevence a řešení
KNÍŽKOVÁ, Jana
Svou práci, která pojednává o problematice šikany, jsem pojala ryze teoreticky. Účel vidím v tom, že ji jakýkoli pedagog, ať už budoucí či stávající, může použít jako pomocné vodítko v momentě, kdy se ocitne v situaci, kdy bude muset tento jev řešit mezi svými svěřenci. Práce je zpracována na základě příslušné prostudované literatury. Opírá se především o publikace autorů zabývajících se touto problematikou a o publikace, které s tímto tématem souvisejí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.